Logo Hajnówka OSIR

W sumie: 119402

News

News zdjęcie id 736

Relacja z Rajdu Rowerowego Hajnówka – Serpelice, który odbył się w dniach 23 – 25 sierpnia 2019r.

30.08.2019

Serpelice to wieś malowniczo położona nad Bugiem, na terenie Parku Krajobrazowego "Podlaski Przełom Bugu", u podnóża pociętego wąwozami zbocza doliny rzeki. To miejscowość wypoczynkowa z rozbudowaną bazą noclegową i kąpieliskiem, ze specyficznym mikroklimatem o leczniczym charakterze. W Serpelicach byliśmy kilka lat wcześniej, lecz samo miejsce i trasa do niego prowadząca na tyle nas urzekło, że postanowiliśmy pojechać tam raz jeszcze.

Spotkaliśmy się na placu SP 3 w Hajnówce, o godz. 7:00. Stąd 28-osobową grupą wyruszyliśmy na trasę kolejnej przygody rowerowej, zorganizowanej przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Hajnówce.

Trasa rajdu przebiegała przez Orzeszkowo, Wiluki, Opakę. Tu zatrzymaliśmy się na pierwszy posiłek, po czym wzdłuż granicy udaliśmy się w stronę Czeremchy. Falistą, asfaltową drogą, przez lasy Puszczy Mielnickiej, po około 80 kilometrach dotarliśmy do Mielnika. Rzeka Bug z uwagi na niewielką ilość mostów stanowi naturalną przeszkodę dla rowerzystów. Pierwszy most znajduje się dopiero w pobliżu Siemiatycz, na ruchliwej drodze krajowej nr 19. Skorzystać można na szczęście z położonej na szlaku przeprawy promowej Mielnik-Zabuże. Do Serpelic, w województwie mazowieckim dotarliśmy o 15:00. Zakwaterowaliśmy się w dwóch Ośrodkach Wczasowych. Mieliśmy zarezerwowane obiady, natomiast kolacje i śniadania przygotowywaliśmy wspólnie.

Sobotni poranek przywitał nas błękitnym niebem i słońcem, pogoda rewelacyjna na kolejną przygodę. Jednym ze sposobów na zwiedzenie atrakcyjnego obszaru ziemi mielnickiej jest wybranie się na spływ kajakowy rzeką Bug. Tak też uczyniliśmy. 21 kilometrów... Tym razem pracowały górne mięśnie ciała.

Po obiedzie udaliśmy się na plażę główną. Tam graliśmy w siatkówkę plażową i zażywaliśmy kąpieli wodnej. Dzień zakończyliśmy kolacją przy ognisku.

W niedzielę rano, zgodnie z programem, po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Teren znowu pofałdowany, przyjemne zjazdy i niesamowicie trudne podjazdy. Po trzech dniach wysiłku wszyscy czuli się bardzo zmęczeni.

Podsumowując, trasa piękna, urozmaicona. Okolice Serpelic stanowią bardzo atrakcyjne miejsce dla turystyki rowerowej. Czas minął nieubłaganie szybko i nadszedł moment pożegnania. My jednak już planujemy kolejne wypady.

Małgorzata Muszkatel

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.