Logo Hajnówka OSIR

News zdjęcie id 311

MIKRO-PROJEKT PL-BY-UA - DZIAŁANIE 4

24.04.2017

„Największą radość sprawiły zdobyte medale oraz zaszczytne miejsca na podium”. Takimi słowami młodzi zawodnicy podsumowali wyjazd na Białoruś do miejscowości Prużany, gdzie dnia 27 września bieżącego roku odbyły się Międzynarodowe Zawody Pływackie zorganizowane w ramach projektu transgranicznego „Aktywnie na sportowo w Euroregionie Puszcza Białowieska” realizowanego wspólnie z białoruskimi partnerami przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Hajnówce.

Jako szesnastoosobowa grupa reprezentantów naszego miasta na zawody wyruszyliśmy w piątkowe popołudnie - 26 września. Początek podróży prowadził ku przejściu granicznemu w Białowieży. Następnie, po sprawnym załatwieniu formalności związanych z przekroczeniem granicy, udaliśmy się do Prużan. Niektórzy z nas po raz pierwszy w życiu mieli okazję znaleźć się poza wschodnią rubieżą naszego państwa, więc tym bardziej był to emocjonujący moment. Kiedy przybyliśmy na miejsce, zostaliśmy zakwaterowani w internacie ośrodka sportowego. Po kolacji mogliśmy udać się na zakupy, by posilić się białoruskimi słodyczami, w szczególności chałwą i czekoladowymi serniczkami. Noc oczywiście była nieprzespana, jak to bywa podczas młodzieżowych wyjazdów. Jednakże nazajutrz z samego rana musieliśmy być zwarci i gotowi, by skutecznie stawić czoła sportowej rywalizacji. Trenerska pobudka szybko zmobilizowała nas do działania.

O godz. 11.00 czasu polskiego byliśmy już na pływalni. Rozpoczęcie zawodów odbyło się w bardzo podniosłej atmosferze. Dźwięki hymnów narodowych oraz polsko – białoruskie flagi uzmysłowiły nam, że sport to nie tylko hart ducha i sprawność fizyczna, ale również patriotyzm. Podczas uroczystej inauguracji drużyny pływackie z Białorusi otrzymały z rąk władz hajnowskiego OSiR-u pamiątkowe upominki. Następnie rozpoczęły się pierwsze starty. Do rywalizacji stanęli pływacy z Brześcia, Prużan i oczywiście z Hajnówki. Wśród nich znalazły się kluby sportowe, takie jak: Szamanow, Diemidowicz, Machmacz, Żabinka, Szarmaty. W sumie w zawodach wzięło udział ponad 100 zawodników w różnych kategoriach wiekowych. Ogółem odbyło się 48 startów na sześciu torach basenowych. Nasza reprezentacja zdobyła 19 medali - 5 złotych, 7 srebrnych i 7 brązowych. Oto szczegółowa klasyfikacja:

Rocznik 2003 i młodsi

• Anna Klimiuk, SP6 - IV miejsce, 50m motylkowy, 50.45; V miejsce, 50m klasyczny, 54.69

• Izabela Denisiuk, SP2 – II miejsce, 50m klasyczny, 54.69; III miejsce, 100m klasyczny, 1.50:09

• Wiktoria Niewiarowska, SP2 – III miejsce, 50m dowolny, 40.41; V miejsce, 50m motylkowy, 51.58

• Aleksandra Jurczuk, SP3 – IX miejsce, 50m dowolny, 47.83

• Patryk Niewiarowski, SP2 – III miejsce, 50m grzbietowy, 45.94

• Jakub Giermaniuk, SP5 – III miejsce, 100m klasyczny, 1.56.12; V miejsce, 50m klasyczny, 54.53

Rocznik 2001- 2002

• Kacper Bondaruk, Gim. z DNJB – II miejsce, 50m klasyczny, 44.80

• Jakub Woroniecki, SP5 – I miejsce, 50m dowolny, 35.81; III miejsce, 50m klasyczny, 45.17

Rocznik 1999 – 2000

• Justyna Klimiuk, Gim. nr 2 – I miejsce, 50m grzbietowy, 35.78; I miejsce, 100m grzbietowy, 1.20:31

• Julita Rybak, Gim. z DNJB – III miejsce, 100m grzbietowy, 1.25:69; IV miejsce, 50m grzbietowy, 40.36

• Natalia Woroniecka, Gim. z DNJB – I miejsce, 50m klasyczny, 38.07; I miejsce, 100m klasyczny, 1.23:69

• Bartosz Karpiński, Gim. z DNJB – II miejsce, 50m motylkowy, 38.01; II miejsce, 100m motylkowy, 1.28:57

• Patryk Kruszewski, Gim. nr 1– III miejsce, 100m grzbietowy, 1.25:28; IV miejsce, 50m grzbietowy, 40.20

• Aaron Marczuk, Gim. w Białowieży– II miejsce, 50m klasyczny, 40.78; II miejsce, 100m klasyczny, 1.31:89

• Sztafeta dziewcząt - 4x50m zmiennym – II miejsce

Justyna Klimiuk, Natalia Woroniecka, Julita Rybak, Wiktoria Niewiarowska.

Wszystkie starty, niezależnie od kategorii wiekowej, dystansu i stylu były bardzo ekscytujące. Dzięki uczestnictwu w zawodach mogliśmy sprawdzić swoje możliwości oraz porównać własne umiejętności z umiejętnościami pływaków z Białorusi. Zobaczyliśmy również jakie zwyczaje panują u naszych wschodnich sąsiadów. Najprzyjemniejszym momentem była dekoracja. Medale oraz puchar za drugie miejsce w sztafecie dziewcząt otrzymaliśmy z rąk przedstawicieli Oddziału Edukacji, Sportu i Turystyki Rejonu Prużańskiego oraz dyrektorów: Ośrodka Sportu i Rekreacji i Parku Wodnego w Hajnówce. Na dowód międzynarodowej sympatii Justyna Klimiuk dostała czepek pływacki od swojej białoruskiej koleżanki.

Po sportowych emocjach czekał na nas obiad. Po posiłku udaliśmy się do Hajnówki. W drodze powrotnej czuliśmy ulgę i radość, a zdobyte na zawodach trofea dumnie spoczywały na naszych piersiach. W Białowieży bezproblemowo przekroczyliśmy granicę. Cali, zdrowi i zadowoleni dotarliśmy na miejsce około godz. 17.00. Na nasz przyjazd niecierpliwie czekali rodzice.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, wyjazd na zawody zorganizowany został przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Hajnówce, który wspólnie z białoruskim partnerem z Prużan, realizuje projekt transgraniczny. Jednym z wielu celów projektu jest propagowanie aktywnego stylu życia oraz popularyzowanie różnych dyscyplin sportowych, a więc również młodych sportowców. W związku z powyższym serdeczne podziękowania kierujemy w stronę dyrektora Ośrodka Sportu – pana Mirosława Awksentiuka, a w szczególności pod adresem pana Janusza Ludwiczaka, który już po raz drugi stworzył nam możliwość uczestniczenia w zawodach pływackich na Białorusi. Dziękujemy również naszym trenerom – pani Irenie Grygoruk oraz panu Andrzejowi Dmitrukowi, towarzyszącym nam podczas wyjazdu.

Uczestnicy zawodów i rodzice

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.