Logo Hajnówka OSIR

News zdjęcie id 1233

PODRÓŻ ZA JEDEN UŚMIECH – TRZYDNIOWY RAJD ROWEROWY NA RYBAKI

27.07.2022

12 lipca, kilka minut po godzinie 9:00 wyruszyliśmy w drogę z terenu Nadleśnictwa Hajnówka. 14 dzieci w wieku od 11 do 15 lat oraz 3 opiekunów. Trasa prowadziła przez Puszczę Białowieską do Świnoroj, gdzie złapał nas deszcz i lał aż do następnego dnia.

Wszyscy przemoknięci dotarliśmy na miejsce noclegu „Leśne Zacisze” w Rybakach. Po godzinie 15 przebraliśmy się w suche ubrania i już czekał na nas pyszny obiad przygotowany przez Jimmy’s Grill & Bar, Łukasz Ludwiczak. Na obiadek była zupa pomidorowa i drugie danie – filet z kurczaka w sosie śmietanowym, ziemniaczki i surówka. Deszcz nie odpuszczał, ale i tak świetnie wypełniliśmy sobie ten czas grając w szachy, karty i  kalambury. Późnym wieczorem wspólnie przygotowana kolacja, potem prysznic i do łóżek. Na drugi dzień rano jeszcze padało, zjedliśmy śniadanie i  … jest! Słoneczko! Wiatr przegonił deszczowe chmury. Wyszliśmy na podwórko spożytkować czas dobrej pogody i oddać się sportowej zabawie.

Graliśmy w siatkówkę plażową, unihokeja, piłkę nożną, kto chciał grał w szachy. Około godziny 11:00 zdecydowaliśmy się na wyjazd do Starego Dworu przy zalewie Siemianówka. Niestety na kąpiel było za zimno, ale ogłosiliśmy konkurs na najfajniejszą budowlę z piasku. Wszyscy wzięli się do pracy, a efekty były już widoczne po około godzinie. Wyłoniono najfajniejszą budowlę. Pomoczyliśmy stopy w wodzie, wspólne zdjęcie na pomoście i powrót do domku. W powrotnej drodze złapał nas mały deszcz, troszkę zmoczeni, ale zadowoleni wróciliśmy około godziny 16:30, a po chwili był już obiad. Wszystko bardzo smakowało. Chwila odpoczynku i powrót do zabaw.

Wieczorem rozpaliliśmy ognisko, były kiełbaski i pieczony na ruszcie chleb, kompot i warzywa. Po zmroku graliśmy w chowanego, przed 24 byliśmy już w łóżkach, aby nazajutrz wyruszyć w powrotną  podróż. Rano wspólne śniadanie,  potem czas na relaks. Rozegraliśmy mecz w unihokeja i kilka setów w siatkówkę. Zrobiliśmy kanapki  na drogę, cynamonki kupione dzień wcześniej jako deser, zaopatrzyliśmy się w wodę i soki i około godziny 12 opuściliśmy „Leśne Zacisze” i Rybaki. Trasa powrotna prowadziła przez Podborowisko i Przybudki. Pierwszy postój we wsi Przybudki obok Dębu Dunin – Europejskiego Drzewa Roku 2022. Około 300-letnie drzewo zrobiło na nas ogromne wrażenie. Zjedliśmy, uzupełniliśmy płyny i ruszyliśmy w dalszą drogę, która prowadziła już ścieżką rowerową przy szosie (Narew – Hajnówka). Słońce opalało nam twarze. O godzinie 15 dotarliśmy na teren Ośrodka Sportu i Rekreacji w Hajnówce, gdzie podziękowaliśmy sobie za wspólnie spędzony czas i pożegnaliśmy się. Trzeba przyznać, że to była bardzo fajna grupa dzieci i młodzieży, zgrana i wesoła.

Organizatorem Wakacyjnych Rajdów Rowerowych jest Stowarzyszenie Kultury Fizycznej ADSUM oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji w Hajnówce.

Justyna Troc

Przedsięwzięcie „Rowerowe wakacje – 2022” , współfinansowane z dotacji Burmistrza Miasta Hajnówka, realizowane w ramach zadania „Organizacja czasu wolnego dla dzieci i młodzieży podczas wakacji – Akcja Lato 2022”.

Zobacz również

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.